NaslovnaNovostiSimulacija nuklearnog rata između Rusije i SAD otkriva zastrašujuće posledice

Simulacija nuklearnog rata između Rusije i SAD otkriva zastrašujuće posledice

Svet bi nestao u roku od nekoliko sati

Zastrašujući rezultati novih simulacija nuklearnog rata između Rusije i Sjedinjenih Država ponovo su uzburkali svetsku javnost. Stručnjaci upozoravaju da bi takav sukob izazvao lanac događaja koji bi potpuno uništio civilizaciju kakvu poznajemo – ne samo zbog eksplozija, već i zbog dugotrajne nuklearne zime, gladi i kolapsa globalne ekonomije.

Iako se ovi scenariji zasnivaju na matematičkim modelima i naučnim istraživanjima, njihove projekcije deluju zastrašujuće realistično. Naučnici procenjuju da bi više od 80% svetske populacije nestalo, ne zbog same detonacije, već zbog klimatskih i ekoloških posledica koje bi usledile nekoliko nedelja kasnije.

Naučni modeli i rezultati simulacija

Prema akademskoj studiji objavljenoj u međunarodnim naučnim časopisima, čak i ograničeni nuklearni sukob između dve najveće sile imao bi katastrofalne planetarne posledice. Simulacija pokazuje da bi u potpunom ratu između Rusije i SAD 99% stanovništva SAD, Rusije, Evrope i Kine bilo uništeno u roku od nekoliko meseci.

Većina žrtava ne bi poginula od samih udara, već od posledične gladi, jer bi pepeo i dim iz stotina zapaljenih gradova formirali sloj čestica koji bi blokirao sunčevu svetlost i prekinuo fotosintezu. Poljoprivreda bi kolabirala, a globalna temperatura bi opala i do deset stepeni, što bi izazvalo nuklearnu zimu koja bi trajala godinama.

minuteman iii nekoliko sati nakon zatvaranja birališta, sad lansirale icbm kao demonstraciju nuklearne spremnosti
minuteman iii

Tok rata: od prvih detonacija do globalne katastrofe

Model počinje trenutkom kada jedna strana detektuje neprijateljsko lansiranje i reaguje pre nego što rakete pogode cilj.

U simulaciji, američke podmornice lansiraju balističke projektile iz severnog Atlantika, sa područja zapadne Norveške. Rakete bi pogodile ruske ciljeve za desetak minuta. Gotovo istovremeno, ruske interkontinentalne rakete ispaljene iz oblasti Arhangelska i Murmanska pogodile bi istočnu obalu Sjedinjenih Država za manje od 15 minuta.

Prvi udari ne bi bili usmereni na gradove, već na komandne i kontrolne centre, radarske stanice i nuklearne silose, kako bi se onesposobio odgovor protivnika. Ubrzo bi usledili sekundarni udari na velike gradove, luke i industrijske zone. U roku od pola sata, čitave metropole – Moskva, Vašington, Njujork, Los Anđeles, Sankt Peterburg – bile bi pretvorene u plamteće krugove pepela.

Svaka eksplozija bi stvorila vatrenu loptu užarenu poput sunčeve kore, dok bi elektromagnetni impulsi (EMP) uništili elektronske sisteme širom kontinenta, od satelita do bolnica i električnih mreža. Milioni bi nestali u trenutku, a milioni drugih bi umirali od opekotina, radijacije i gladi u narednim nedeljama.

rs 28 sarmat (nato kodnog imena ss 18 satan ii)
rs 28 sarmat (nato kodnog imena ss 18 satan ii)

Širenje sukoba i uloga NATO-a

London, više nego Vašington u poslednje vreme, deluje kao epicentar političkog i obaveštajnog pritiska prema eskalaciji. Kao posledica toga ali i zbog obaveze po članu 5 Povelje NATO-a, Velika Britanija i Francuska bi bile potrčale da odgovore na ruski napad, čime bi se sukob dodatno proširio. Rusija bi uzvratila nuklearnim udarima po Londonu, Parizu i Berlinu. Hiljade požara pretvorile bi Evropu u jednu ogromnu vatrenu oluju.

Požari u megagradovima poput Londona, Moskve ili Pariza stvorili bi oblake crnog ugljenika koji bi dospeli u stratosferu, formirajući neprobojni sloj dima. Sunčeva svetlost više ne bi mogla da dopre do površine Zemlje, što bi pokrenulo globalno zahlađenje bez presedana.

Posledice po planetu

Prema izveštajima klimatologa, temperatura planete bi se spustila za više od 10°C, a čak i u tropskim regionima prosečna dnevna temperatura ne bi prelazila nulu. U roku od nekoliko meseci, glad bi zahvatila sve kontinente. Procene govore da bi više od pet milijardi ljudi umrlo od gladi u prvoj godini nakon sukoba.

Čak i u zemljama koje nisu direktno pogođene, kao što su Brazil, Indonezija ili Južnoafrička Republika, došlo bi do potpunog kolapsa poljoprivrede, trgovine i društvenog poretka.

„Ovo bi bio rat bez pobednika, samo sa preživelima koji bi svedočili kraju civilizacije“, zaključuje jedan od autora studije. Preživeli bi se suočili s decenijama radioaktivne kontaminacije, kolapsom tehnologije i povratkom u primitivne oblike društva.

nuklearna eksplozija i pecurka, ilustracija
nuklearna eksplozija i pecurka, ilustracija

Hladan zaključak

Iako se ovakve simulacije ne mogu smatrati proročanstvom, one jasno pokazuju da bi nuklearni sukob između Rusije i SAD bio kraj globalnog sistema u svakom smislu – ekonomskom, ekološkom i ljudskom.

Svaka nova generacija oružja, svaka vežba i svaka pretnja nuklearnim udarom samo podseća na jednostavnu činjenicu: u nuklearnom ratu ne postoje pobednici, već samo gubitnici koji više neće imati svet u kojem mogu da prežive.

28 KOMENTARA

  1. Подаци о жртвама првог удара из 2023 године:
    Лондон, Велика Британија: Од просечних 13.167.093 људи у зони експлозије, 3.941.740 би погинуло, а 4.616.650 би било повређено.
    Берлин, Немачка: Од 4.452.381 становника у зони експлозије, 2.011.330 би погинуло, а 1.568.280 повређено.
    Париз, Француска: Од 11.648.592 људи у зони експлозије, 4.957.180 би погинуло, а 4.616.650 повређено.
    Отава, Канада: Од 1.302.359 људи, 586.940 би погинуло, а 427.990 повређено.
    Рим, Италија: Од 4.420.652 људи, 1.852.110 би погинуло, а 1.399.340 повређено.
    Амстердам, Холандија: Од 5.639.453 људи, 1.108.930 би погинуло, а 1.792.920 повређено.
    Анкара, Турска: Од 4.191.361 људи, 2.229.850 би погинуло, а 1.308.820 повређено.
    Варшава, Пољска: Од 3.117.151 људи, 1.371.450 би погинуло, а 957.820 повређено.
    Мадрид, Шпанија: Од 6.375.201 људи, 2.664.160 би погинуло, а 2.093.680 повређено.
    Букурешт, Румунија: Од 2.884.498 људи, 1.463.540 би погинуло, а 782.510 повређено.
    Стокхолм, Шведска: Од 1.867.060 људи, 838.540 би погинуло, а 647.150 повређено.
    Хелсинки, Финска: Од 1.249.210 људи, 498.480 би погинуло, а 442.240 повређено.
    Москва, Русија: Од просечних 9.920.877 људи у зони експлозије, 1.205.810 би погинуло, а 3.559.960 би било повређено.
    За САД нема прецизних података али удар у Њујорку би однео највише жртава с обзиром да на источној обали живи преко 40% од укупног становништва САД.
    Такође се предвиђа да би удар на западној обали на расед Сан Андреас изазвао огромне земљотресе па и померање Америчке плоче испод Пацифичке које би донело несагледиве последице.

    Европљани се варају да би САД отпочели Нуклеарни рат с Русима и ризиковали тотално уништење због њих исто као што Руси не би ризиковали Нуклеарни рат ца Америком због неких земаља из Африке или Латино Америке…
    Све у свему слободно охладите главе, до Нуклеарног рата између САД и Русије никада неће доћи…

  2. Има доста прилога на јутјубу који говоре западној омладини како је то са атомским бомбама заправо обични мали локални сукоб негде далеко и без утицаја на твој мали локални живот, као и да
    “Путин само прети али не сме ништа да уради”.
    У ту сврху служе и разне игрице, филмови, јутјуб “анализе” западних пропагандиста и ботова.
    То је исто као питање “Има ли ајкула у мору и да ли су опасне ?”
    Постоје филмови, статистике о ретким нападима, сведочења оних који су видели како ајкула плива око њих… и тд, па се будале јуначе 🙂
    Ипак, сва је прилика, да, ако уживо будеш сведочио присуству ајкуле у мору (док пливаш),
    сва претходна јуначења ти неће помоћи – бићеш поједен

  3. A sve me strah kako bi britanci i francuzi požurili da pomognu, pa bi gađali Rusiju i sa time se samouništili.
    Nuklearni udari su mnogo više od obične detinjaste priče o obostrano uništenje. Ne mora da znači da ukoliko jedna nuklearna sila upotrebi nuklearno oružje, da bi i druga nuklearna sila uzvratila istom. Sve zavisi od ljudi koji vode zemlju. Ako bi to uzvraćanje značilo uništenje vlastite zemlje, onda i najneracionalnija osoba bi razmislila dali da uzvrati, a još manje da pomogne drugoj zemlji nuklearnim arsenalom i sa time samouništi, ma kakav i da bio saveznik.

    Slažem se 3
    Ne slažem se 1
    • Upravo.
      Siguran sam na oko 80% ako bi se desio separirani N rat izmedju Amerike i USA da bi se Evropa (a tacnije jedine dve evropske drzave Francuska i Britanija koji imaju N oruzje) jednostavno poklopila usima i cekala da sve prodje.
      Tesko da ce se Francuska i Britanija osmeliti da napadnu ruske gradove u evropskom delu Rusije, a da ne govorim o ruskoj Kalinjingradskoj oblasti koja je teritorijalno direktno u Evropi i koja raspolaze taktickim N oruzjima.
      Kod Rusa imaju cak specijalne jedinice koje posle N napada jurisaju na protivnicke glavne gradove, verovali mi ili ne.

      Slažem se 4
      Ne slažem se 1
  4. Komsije nikako da shvate da je N rat izmedju Rusije vs USA otprilike nesto kao onaj legendarni box mec izmedju Tajsona i Holmsa iz ’88., naizgled ravnopravni boxeri, oba teskasi, oba profesionalci, oba sampioni, sanse u kladionicama ravne, ali je tad pobedio mladji i snazniji Majk sa nokautom u 4. rundi.
    Rusi sa svojom potpuno novom N trijadom pobedjuju Ameriku u prvoj rundi, jer druga nece biti potrebna.

    Slažem se 7
    Ne slažem se 1
  5. Ej bre,
    Rusima je potrebna samo jedna minuta da sa pomocu buzdovana “veliku jabuku” pretvore u veliki kompot.

    Slažem se 10
    Ne slažem se 3
  6. Posto vidim da su se nato botovi jako iznervirali te sam resio da prosirim moju temu: zasto bi USA izgubila N rat protiv Rusa.
    Naime, nije vojna tajna da su Amerikanci spustili na morsko dno svoje sonore “IUSS” za otkrivanje ruskih podmornica u akvatorijama “GIUK” (zona izmedju Grenlandije, Islandije i Britanije), ali ti americki uredjaji su potpuno beskorisni protiv ruskih podmornica klase “Jasenj” (“Ясень”) koje su apsolutno besumne sto Amerikance izludjuje i oni to cak javno priznaju.
    Dakle, Rusi uplivavaju u americke vode nesmetano kad oce i gde oce, a skoro svi istocni americki centri moci se nalaze ili direktno na obali Atlantskog okeana (Njujork) ili malo dalje (Vasington i Pentagon). Amerikanci nemaju adekvatne moderne sisteme PVO na svojim vojnim brodovima i Rusi sa rastojanja oko 500 km do americkog kopna laganice mogu da lansiraju N raketu SLBM “Bulavu” ciji let ce trajati oko 1 minute.

    Slažem se 9
    Ne slažem se 2
    • … a ako Rusi ne budu previse sitnicavi mogu lansirati sa najvece N podmornice na svetu “Belgorod” nekoliko N torpeda “Posejdon” koji ce potupuno unistiti svu americku zapadnu obalu.

      Slažem se 10
      Ne slažem se 1
  7. Дегену и лажову пар екселанс, јел си бре ти толико луд да све верујеш цензурисани интернету у Србији !
    Јел знаш да се у Србији води кампања дезинформација против Запада а на челу је главни и неодговорни уредник онај кепец Бован Харченко, иначе већ једном истерани КГБ шпијун из Србије и поново враћен и то као амбасадор !
    Јел си ти луд и тупав кад мислиш да Амери све информације стављају на изволите да виде Рује и Чајнези !
    А само један инфо и то истинит, сваки Тридент 2 Д5 је шеста генерација еволуције, само једна једина подморница Охајо класе а има их 18 носи 24 торпеда Тридент 2Д5. Свака ракета има или 14 бојевих глава са по 100 килотона а то је 1.4 мегатона у само једној ракети пута 24 и то износи 33.6 мегатонаима 8 бојевих глава са по 475 килотона или 24 пута 8 је 192 пута 475 је чак монструозног 91.2 мегатона.
    И то у само једној јединој подморници, а где су остале клсепопут Морског Вука и Вирџиније а ускоро стиже и Коламбија.
    Еј бре, ти имаш Параноидну Делузију, врста ти је лажну свест о некој ненормалних величини Русистана а видимо сви овде да се ваљају у блату УА ево већ 3г. и 9 месеци на 17% окупиране територије, објективном човеку доста за реалну конклузију. Ајде кад фантазирај, што твоје вољене Рује не нападну коначно УС после 43 претњи нуклеарним армагедоном, Ајде шта чекају кад су толико надмоћни !!!

    Slažem se 2
    Ne slažem se 14
    • Sa ovim sto me vredjas je samo jedan dokaz da mi ne mozes nikako parirati u ovoj diskusiji.
      Nisi izneo ni jedan kontraargument da demantujes moje komentare i time priznajes da sam ja 101% u pravu.
      Pa i Rusi apsolutno imaju to sto si naveo u vezi N podmornica i N podmornickih raketa, ali kod Rusa je sve NOVO za razliku od Amerikanaca kojim je rok upotrebe njihovog N oruzja prosao.
      Necu praviti analizu ruskog N oruzja, jer i onako svaki stalni citalac ovog portala dobro zna cime Rusi danas raspolazu.
      Nego, odgovori mi koliko je Amerika tacno napravila novih N podmornica za poslednjih pet godina?
      Ali nemoj opet onu svoju “uskoro nam dolazi”, jer to uskoro kod Amerikanaca ima stvarno neogranicen rok.

      Slažem se 8
      Ne slažem se 1
    • Ti si i gori od bravara zaluđen zapadnom propagandom koja je puno prljavija ali i prostija, prilagođena mozgovima koji ništa ne preispituju.
      Što se tiče Ukrajine to je ogromna zemlja čiji je potencijal masovne mobilizacije prije rata bio 6 miliona ljudi. Imali su mnogo dobrog sovjetskog naoružanja, npr. oko 100 baterija S – 300 zahvaljujući kojem Rusi nisu i nemaju vazdušnu dominaciju da mogu bacati gravitacione bombe, puno poslije su dobili Patriote i zapadne sisteme pvo. Tu su i hiljade tenkove i oklopnih vozila. Onda su dobili komplet sovjetsko naouružanje Poljske, Češke i Slovačke kao i ovih baltičkih malih a uskoro i stotine milijardi vrijednog zapadnog naoružanja. Tako da je najlakše ponavljati primitivnu propagandu, 3 dana, ukrajinsko blato i sl.
      Što se tiče nuklearnog odvraćanja detalji su potpuno nebitni, naravno da su obe nuklearne super sile i dalje u stanju uništiti čitav svijet sa lokoćom. Poenta i jeste da ako druga strane uspije preventivni N udar i tvoja strana ne odreaguje kako treba opet ostaje dovoljno N potencijala da uništi sve.

      Slažem se 2
      Ne slažem se 7
  8. Ova priča kao početak filma “Terminator 2” milijarde mrtvih i haos nuklearne katastrofe! Baš zbog ovoga bi svi idioti koji poseduju nuklearno oružje da sednu za sto i da se denuklearizuju svi, pa neka se biju konvencionalno. I konvencionalnog oružja ima veoma moćnog ali bi se život nastavio i ostala bi planeta čitava. Za današnju moć nuklearnog oružja Hirošima i Nagasaki su obična “kašikara”.

  9. Nisam ja mislio da ti Rusi šapću šta ćeš napisati, naravno da je tvoje lično mišljenje ostrašćeno i neobjektivno koje samo potvrđuje mišljenje zapadnjaka koliko su Rusi i pro Rusi nerealni i zadrti. ICBM ovi sa obe strane su stari 35+ godina i dalje jako opasni, da Rusija ima Avangard i još novotarija ali u zanemarljivim količinama. Amerika kao ni Rusija nikad ne može dozvoliti sebi da ostane bez adekvatnog N odvraćanja, tj obe strane moraju biti sigurne da u svakom trenutku mogu uništiti cijeli svijet (uskoro će i Kina biti u tom klubu). Rusija ima prednost u podmornicama a Amerika u avijaciji itd. Da i super ti je to internet obrazovanje mada sam ti već rekao da si inteligentan (a emocionalna inteligencija ti je nula) vidim da imaš razumjevanje za tehniku pa se bombarduješ podacima sa interneta i izvlačiš “genijalne” zaključke. Možda imaš višu mašinsku, možda si i inžinjer mašinstva (mada čisto sumnjam) ali džaba ti kad si lud (imaš sve znakove psihopate).
    Kad smo kod kućnog odgoja te riječi ne bi smjele izlaziti iz tvojih usta poslije toliko bljuvotina koje si napisao u svojim komentarima tokom vremena, tako da me jesi uvrijedio kao i svakog normalnog čovijeka pa si zaslužio da ti neko kaže istinu u lice.

    Slažem se 3
    Ne slažem se 13
    • Vidis komsija,
      ti si sad kao upucenu meni repliku jako mnogo svega kazao, a nisi nista rekao.
      Suhi podaci koje sam izlozio sa zvanicnih sajtova su cinjenicni, a analiza je potpuno licno moja, koja moze da ti se svidi, a moze i da ti se ne svidi, imas pravo na to, ali nemas pravo da me vredjas nazivajuci: “nevidjenom budalom”. Mozda je to kod vas komsija ok, ali kod nas Srba je to obicni prostakluk.
      Fakt je da su Rusi napravili potpuno novu svoju N trijadu ukljucujuci i N podmornice, a Amerikanci nisu, vec modernizuju stare N rakete i N podmornice kojim je zacrtani rok upotrebe prosao, za sto sam jasno ovde izneo zvanicne podatke koji se lako mogu proveriti.
      Ako ti se ne svidja realnost, zatvori oci i pevaj u sebi. I jos, osim vredjanja, gde su tvoji kontraargumenti?
      P.S.
      Lako je tebi pametovati sa mekanog kauca, a da li si imalo svestan da u slucaju N rata svaki americki podmornicar koji se nalazi u N podmornici naoruzanoj americkim N raketama starim 36 godina je opasna igra u ruski rulet, ne sa Rusima nego sa sopstvenim oruzjem?
      Evo jedan svezi primer, 2024. u licnom prisustvu tadasnjeg britanskog ministra odbrane Sepsa je iz britanske podmornice “HMS Vanguard” bila lansirana ta ista americka raketa “Trident II” koja je pala u more nekih 100-200 m od njih, a da su bili to pravi ratni uslovi (i u raketi bile N bojeve glave), a ne vojna vezba sta bi ostalo od tih podmornicara?

      Slažem se 9
      Ne slažem se 2
      • Prvo što se tiče prostakluka, pročitao sam desetine ako ne i stotine tvojih komentara koji su bili vulgarni,odvratni, neki i lucidni i nepovezani kao neko pijano šenlučenje plus tvoja čudna zadrtost tako da se stvarno nadam da nemaš psihozu i da se uskoro neće skroz razviti (onda te ne bi nazvao budalom). Ovako se nadam da si samo obična neviđena budala narodski rečeno.
        Drugo u vezi tog da sa druge strane Drine nisu Srbi ja sam dvije godine ratovao u Bosni i bar malo doprinio stvaranju kakve takve Republike Srpske, doživio i nagledao se strašnih stvari dok si ti sa one strane Drine navijao za nas a Slobo nas zajebavao, malo daje pomoć pa malo ne daje i uvodi sankcije. Svaka čast dobrovoljcima iz Srbije, bilo ih je a bilo je i nešto braće Rusa. U ovom Rusko Ukrajinskom ratu generalno podržavam Ruse mada ništa tu nije tako crno bijelo.
        Treće kakve bi ti kontra argumente, da ti prepisujem suve činjenice prilagođene zapadnom narativu, ima ih koliko hoćeš ali poenta je da su obe nuklearne super sile i dalje sposobne za nuklearno odvraćanje.

        Slažem se 2
        Ne slažem se 8
        • Pored toga sto me ladno nazivas “nevidjenom budalom”, jos mi i stavljas “strucne” medicinske dijagnoze onako ofrlje, verovatno s ciljem da me isprovociras? Nisam u pravu? Kao sto vidim nisi primetio ili to namerno ignorises da sam sasvim pristojan sagovornik i dosta toga trpim sa svakakvim neotesancima poput tebe, ali sve do odredjene granice ljudske toleranicje kad ne moze dalje, pa se onda tipovi poput tebe nadju uvredjenim sto im na njihov prostakluk odgovorim jos vecim prostaklukom.
          A sad ozbiljno, je li bre koji je zapravo tvoj problem? Cini mi se da ovaj moj nuklearni rat sasvim nije razlog tvog besnila. Nasao si mene ovde da vredjas kao odusak nekim tvojim unutrasnjim latentnim problemima? Nagomilali se, guse te i ne znas sta ces sa njima?
          Evo i ja onako ofrlje zakljucujem da imas verovatno posleratni iliti posttraumatski stresni poremecaj- taj kad izmedju ostalog osecas da si i visak u drustvu, koje eto uporno nikako nece da te prihvati, a ti ne znas kuda dalje, ne?
          P.S.
          A imas li pravo da moralises drugima cinjenicom da si ti ratovao u Bosni?
          Evo ja sam isto ratovao u Bosni, na polozaju u Srpskom Sarajevu na Srpskoj Grbavici, ali to uopste ne potenciram i ne pokusavam da druge tim omalovazavam i generalno ih ucim zivotu.
          A sad da se vratim temi ove diskusije, imas li ista konstruktivno da napises o clanku? Ako nemas nista pametno, nemoj pisati ni gluposti.
          Inace,
          tu tvoju R Srpsku (kao i nasu Srbiju) na medjunarodnoj politickoj areni samo jos Rusi i Kinezi drze u zivotu sa njihovom podrskom u UN, stoga ne rise na racun Rusije.

          Slažem se 7
          Ne slažem se 1
          • Svaka čast Bravar nije bilo baš puno dobrovaljaca. Sve naše nesuglasice su potpuno nebitne pa ćemo zaustaviti daljnu raspravu.

    • … dodajem,
      Ruski ICBM “Sarmat” je potpuno nova super mocna N raketa totalno nezavisna od prethodnih, “Avangard” je potpuno nova hipersonicna raketa najbrza na svetu i prakticno nezaustavljiva, a tu su jos i potpuno novi unikalni N torpedo “Posejdon” nevidjene N mocnosti i bez konkurencije potpuno nova krstareca N raketa “Burevestnik” koja je neogranicenog dometa. Amerikanci nemaju nikakva sredstva da neutralisu bilo koje od ovih oruzja.
      Da se ne ponavljam,
      objektivno Amerikanci su u potpunom autu ako se slucajno ili namerno desi N rat izmedju njih i Rusa.
      To sto Amerikanci sami sebi ne uniste sopstvenim N oruzjem dovrsice to rusi sa svojim.

      Slažem se 9
      Ne slažem se 2
  10. Ako se kod Rusa pojavi luda ideja preventivno nuklearno napasti (citaj unistiti) Ameriku sad je najpovoljniji istorijski momenat za to, jer kod americkih raketa “Minuteman III” i “Trident II” za poslednjih nekoliko godina je bilo vise neuspesnih nego uspesnih test lansiranja, sto je simptomaticno i govori o tome da je produzeni rok trajanja tih raketa dosao kraju i one su postale skoro neupravljive, a njihova zamena koju Amerikanci planiraju trenutno probija sve postavljene rokove i zaplanirane budzete.

    Slažem se 16
    Ne slažem se 4
  11. Americka “Minuteman III” je raketa koja je bila spustena u silos i stavljena u borbenu sluzbu daleke 1973. godine. Tadasnji americki predsednik Karter je 1977. potpisao ukaz o prestanku nove proizvodnje tih raketa. Periodicno su ih modernizovali (citaj menjali) direktno u tim istim silosima: od 1996. do danas software, od 1998. do 2009. sa tecnog su presli na tvrdo gorivo, od 2004. do danas su usavrsavali tehnicku bezbednost, od 1997. do 2006. sisteme navodjenja, od 2002. do 2009. zamenili bojeve N glave, od 2004. do danas neke komponente raketnog motora.
    Kao sto se vidi iz vise navedenog “Minuteman III” se nalazi u silosima konstantno vise od 50 godina, osnovna konstrukcija rakete nije menjana, ali sa jednom kasnijom modifikacijom treceg stepena, poslednji vazni apgrejdi su bili pre 17 godina i izlazi ta raketa iz svog silosa samo na test lansiranje (ili konacno lansiranje u slucaju N rata). Ne postoji zvanicna americka informacija o tacnoj statistici uspesnih i neuspesnih lansiranja (znaci ima razlog). Amerikanci su ih testirali vise od 300 puta ukljucujci tu i Minuteman I i II, ali se javno zna i za neuspesna lansiranja sledecih datuma: 22.06. i 27.07.2011., zatim 31.07.2018., pa 28.10.2020., te 05.05.2021. i 01.11.2023. godine. Ispada da je za poslednjih 15 godina bilo 50:50 uspesnih/neuspesnih testova sto govori da u slucaju N rata od tih svih 400 raketa jedno 200 ce biti samounistene u silosima ili pri poletanju ili nad USA i ova moja procena je data po nekoj optimistickoj prognozi, a po pesimistickoj- koliko ce ih zapravo biti samounisteno?
    Post factum.
    Mnogostepena raketa je veoma kompleksno tehnicko sredstvo, pa se desava da cak potpuno nova raketa otkaze pri poletanju, a da ne govorim o raketi koja je stara pola veka. Zbog realnoj mogucnosti samounistenja tih “Minuteman III” ja bih se plasio biti u radijusu oko bar 100 km od mesta lansiranja tih starudija, a vi?

    Slažem se 16
    Ne slažem se 2
    • … dodajem,
      sva zvanicna informacija u kojim silosima su te rakete i gde su ti silosi stacionirani je javna, a Rusi si ih jos regularno licno inspektirali dok je jos bio aktivan sporazum “New Start”.
      Dakle:
      “90th Missile Wing”, vojna baza Francis E. Warren AFB u Vajomingu- LGM-30G Minuteman-III od 1973. i do danas u neprekidnoj sluzbi.
      “91st Missile Wing”, vojna baza Minot AFB u Severnoj Dakoti- LGM-30G Minuteman-III od 1972. i do danas u neprekidnoj sluzbi.
      “341st Missile Wing”, vojna baza Malmstrom AFB u Montani- LGM-30G Minuteman-III od 1975. i do danas u neprekidnoj sluzbi.

      Slažem se 16
      Ne slažem se 2
  12. U slucaju N rata pod vodu odlazi samo Severna Amerika, a tacnije cela USA i mali deo Meksika i Kanade.
    Americke strateske nuklearne ICBM “Minuteman III” rakete su prastare i Rusi cak ne trebaju ni jednu svoju lansirati na USA, jer ce se Amerika i sama unistiti tim sopstvenim raketama. Sto se tice americkih nukleranih SLBM “Trident II” raketa skoro sva njihova putanja ide preko vode i saveznickog kopna, a Rusi imaju resurse (S-500) i vreme da ih 100% obore u toku srednje faze leta.
    Ni jedna Francuska i Britanska N raketa nece biti lansirana na Rusiju iz prostog razloga sto se ruski centri moci nalaze u evropskom delu Rusije i nemoguce im je unistiti npr. Sankt Peterburg, a da ne uniste i deo Finske i Estonije. Ruski strateski objekti (ukljucujuci silose sa N raketama) se nalaze i u azijskom delu Rusije blizu Kine i Japana koji je EU saveznik, pa je tesko zamisliti da ce Francuzi i Britanci skupiti hrabrosti da posalju rakete u tim pravcima.

    Slažem se 19
    Ne slažem se 2
    • Ti si samo neograničeno glup, da bi shvatio koliko si glup moraš bar malo biti inteligentan, a očito nisii.🤦🤦

      Slažem se 4
      Ne slažem se 18
      • Kod Amerikanaca ne samo da su im strateske nuklearne SLBM “Trident II” rakete stare 36 godina, vec su i njihovi nosaci N podmornice “Ohio” starosti od 29 do 44 godina.
        Ruske N podmornice napravljene za poslednjih 5 godina koje su porinute u vodu i vec na stalnoj borbenoj sluzbi:
        2020. “Князь Олег” klasa “Борей”.
        2021. “Красноярск” klasa “Ясень”.
        2022. “Генералиссимус Суворов” klasa “Борей” i “Император Александр III” klasa “Борей”.
        2024. “Князь Пожарский” klasa “Борей”.
        2025. “Хабаровск” klasa “09851” naoruzana N torpedom “Посейдон”.
        Trenutno se prave: “Князь Потемкин” i “Дмитрий Донской” obe klase “Борей”.
        A americke za poslednjih 5 godina? Amerikanci imaju 18 podmornica na trajnom renoviranju.
        Inace, ruska prethodna “Дмитрий Донской” je bila najveca N podmornica na svetu, dok je najbrza N podmornica na svetu bila ruska “K-222”.

        Slažem se 16
        Ne slažem se 3
    • Ti si neviđena budala. Iz nekih rijetkih komentara se ustvari vidi da si inteligentan ali si očito lud a to se vidi i iz nickova. Stvarno misliš da ta vrsta propagande pomaže Rusima. U slučaju N rata ne bi ostalo ništa ni od Amerike ni Evrope, uključujući evropski dio Rusije mada bi i drugi umirali u mukama.

      Slažem se 4
      Ne slažem se 13
      • A imas li hrabrost da proveris sve sto sam naveo?
        Namerno sam napisao sve nazive u originalu, t.j. na ruskom i engleskom jeziku da bi svako ko hoce mogao licno to da pronadje.
        Svi podaci koje sam spomenuo su uzeti iz javnih i to americkih izvora.
        Zalosno je kad neka neobrazovana i primitivna osoba poput tebe pokusava da napravi negativnu opstu sliku da ja nekom nesto propagiram. Sve sto sam napisao je samo moje licno misljenje zasnovano na objektivnim informacijama koje su apsolutno javne.
        A sad malo o tvom kucnom vaspitanju (iliti o osnovnoj ljudskoj kulturi) priznaj mi da li sam ja tebe i jednom uvredio u prethodnim komentarima?
        Shvatam da ti je neprijatno da citas gorku istinu koja te ocito jako boli, a zakljucujem to jer vredjas mene kao oponenta bez i jednog validnog kontraargumenta.

        Slažem se 14
        Ne slažem se 2

KOMENTARIŠI

Molimo unesite svoj kometar!
Ovde unesite svoje ime

Povezani članci

Najnovije objave