NaslovnaNovostiRusija održala nuklearnu vežbu: lansirane rakete „Jars“, „Sineva“ i krstareće rakete sa...

Rusija održala nuklearnu vežbu: lansirane rakete „Jars“, „Sineva“ i krstareće rakete sa Tu-95MS

Rusija je 22. oktobra sprovela redovnu godišnju vežbu svojih Strateških nuklearnih snaga, kojom je lično rukovodio predsednik Vladimir Putin. Vežba je obuhvatila kopnenu, morsku i vazdušnu komponentu ruskog nuklearnog arsenala, a njena svrha bila je provera komandnog sistema, koordinacije i spremnosti za eventualni strateški odgovor.

Kremlj je potvrdio da je predsednik Putin pratio sve faze operacije iz Nacionalnog centra za odbranu u Moskvi, putem video-veze sa ključnim komandnim jedinicama.

Tokom manevra izvršena su realna lansiranja interkontinentalnih balističkih i krstarećih raketa sa više lokacija širom Rusije.

Sa kosmodroma Pleseck lansirana je raketa „Jars“, koja je precizno pogodila cilj na poligonu Kura na Kamčatki, udaljen više od 5.500 kilometara. Istovremeno, iz Barencovog mora je sa strateške podmornice „Brjansk“ lansirana balistička raketa „Sineva“, takođe usmerena ka istom poligonu na Dalekom istoku.

Pored toga, posade strateških bombardera Tu-95MS izvele su lansiranja krstarećih raketa iz vazduha, čime je kompletiran trostruki test nuklearne trijade — kopno, more i vazduh.

sineva lansirana sa podmornice tula
sinerva lansirana sa podmornice tula

Komandna struktura i ciljevi vežbe

Ministarstvo odbrane Ruske Federacije saopštilo je da su tokom vežbe provereni sistemi komandovanja i kontrole, kao i reakcija operativnog osoblja u uslovima simuliranog nuklearnog udara.

Svi zadaci, prema zvaničnom saopštenju, „izvedeni su uspešno“, a cilj je bio da se potvrdi sposobnost ruskih snaga da „odgovore na svaku pretnju nacionalnoj bezbednosti“.

Slične vežbe se u Rusiji održavaju jednom godišnje, uglavnom krajem oktobra, ali su poslednjih godina postale predmet pažnje međunarodne javnosti zbog pojačanih tenzija sa Zapadom i kontinuiranog rata u Ukrajini.

Poruke Moskve i reakcije NATO

Kremlj tvrdi da su ovakve vežbe „rutinske“ i planirane u skladu sa godišnjim rasporedom. Rusija ističe da su one odbrambenog karaktera, dok zapadne analize smatraju da je reč o demonstraciji sposobnosti odvraćanja u trenutku kada odnosi sa NATO savezom dostižu najniži nivo od kraja Hladnog rata.

tu 95ms lansira h 101
Tu-95ms lansira H-101

Nuklearna vežba dolazi neposredno nakon što su i države članice NATO-a završile svoju godišnju nuklearnu obuku „Steadfast Noon“, koju su zajednički organizovale Belgija i Holandija.

U njoj je učestvovalo oko 60 borbenih aviona iz 13 zemalja, uključujući F-35A i američke B-52 bombardere, u manevrima koji su simulirali premeštanje i upotrebu taktičkog nuklearnog oružja u Evropi.

Uloga ruskog nuklearnog odvraćanja

Ruska strategija oslanja se na koncept „nuklearnog pariteta“ sa SAD i NATO-om, koji podrazumeva da nijedna strana ne može pokrenuti napad bez rizika od sopstvenog uništenja.

Moskva redovno testira raketne sisteme kao što su „Jars“, „Sarmat“, „Avangard“ i „Sineva“, koji čine osnovu njenog strateškog arsenala.

Tokom prethodnih godina Rusija je modernizovala više od 80% svog nuklearnog potencijala, a vežbe poput ove služe kao pokazatelj stabilnosti komandnog lanca i spremnosti u slučaju globalne krize.

jars lansiranje
jars lansiranje

Održavanje ovakvih manevara u trenutku kada se sukob u Ukrajini širi i na Crno more, a odnosi sa NATO-om dodatno zaoštravaju, šalje jasnu poruku: Rusija zadržava punu kontrolu nad svojim nuklearnim kapacitetima i spremna je da ih koristi kao krajnji faktor odvraćanja.

Istovremeno, prisustvo Putina na komandnom mostu i direktno nadgledanje lansiranja raketa ima snažnu unutrašnju dimenziju — pokazivanje moći državnog vrha i poverenja u stabilnost komandne strukture čak i u uslovima produženog rata.

27 KOMENTARA

  1. @ HVO
    Rusija ni tad nije htela ici do Berlina i do Pariza, a morala je, jer je neprijatelj prvo dosao do Moskve.
    Zasto da pitam o “Patriot”-ima nekakav “stozer” kad postoje zvanicne informacije i to ne od ruskih, vec od zapadnih medija.
    Ako nisi znao, Rusi su vec 3 puta bili u Berlinu i ne vidim nikakav razlog zasto ne bi i cetvrti:
    1760. godine u ratu poznatom kao: “Sedmogodisnji rat”.
    1813. godine posle bitke poznate kao: “Bitka naroda”.
    1945. godine ruska pobeda u II svetskom ratu nad nacistickom Nemackom.
    Koliko je kroz istoriju bila mocna ruska armija govori cinjenica da je Rusija teritorijalno najveca drzava na svetu, a i najbogatija je prirodnim bogatstvima.

  2. Druže bravar o broju uništenih sistema patriot pitaj glavni stožer OSU.Naravno da je ne samo usa nego i britania i ostale imperije imale gubitke u ljudstvu,ali ni približno ruskoj armiji.kako sada stvari stoje teško da će rusija izbiti i do dunava,a kamoli ući u berlin.živiš u prošlosti,vrati se u sadašnjost,pa ćeš ti i tvoj narod imati i budućnost.

  3. @ HVO.
    Cekam odgovore na moja prethodna pitanja.
    Jesu li nemacki primerci 24 sistema “Patriot”-a unisteni u Ukrajini?
    Postoji li rat koji je Amerika dobila rat bez svojih ljudskih zrtava?
    Sto se tice ukro vazdusnih napada na Rusiju oni uopste nisu kombinovani, ili su to pojedinacni napadi sa primitvnim dronovima ili su to pojedinacni napadi sa zapadnim nedalekometnim sredstvima.
    Vecinom ih Rusi obaraju sa “Buk”-ovima, jer im nisu za to potrebni cak ni S-300, a kamoli S-400 ili S-500.
    A to sto proleti mimo ruskih sistema PVO su dronovi koji lete na visinama do donje granice zahvata radara.
    Postoji javna informacija da je Rusija prva na svetu po kvalitetu i kvantitetu aktivnih sistema PVO.
    P.S.
    To sto vama ukri prodaju maglu kroz dezinformacije o realnom stanju na frontu je u stvari odlicno, taman kad Zapad pomisli da je Rusija na kolenima, bice vam rusa cizma i cetvrti put u Berlinu.

    Slažem se 5
    Ne slažem se 1
  4. @ HVO
    2022. Nemacka je imala 30 sistema PVO Patriot.
    2025. Nemacka ima samo 6 sistema PVO Patriot.
    Gde je nestalo tih 24 sistema kod Nemaca?
    A Ukrajina kmeci Zapadu- dajte nam jos Patiota, nemamo cime da se branimo.
    A Rusi jos nisu ni poceli da ratuju.

    Slažem se 7
    Ne slažem se 2
    • Bravar,reci ti meni,koliko je rusija imala pvo sistema s-400,s-300,buk m2,pantsir s1-2.koliko osmatrački radara 2022.g?pa gdje su im sad ti sistemi da suzbiju kombinirane dalekometne napade OSU po ruskoj teritoriji i važnim objektima,skladišta streljiva,rafinerije idt?

      Slažem se 1
      Ne slažem se 5
  5. Sve velike sile su koristile u ratovima bombe koje si naveo,osim atomske koju je usa uporabila.ali usa ratno umijeće u usporedbi sa rusijom,nebo i zemlja,usa je svoje protivnike rješavala kroz par mjeseci i nisu im ginuli ljudi kao muhe,bar što se tiče suvremenijeg doba ratovanja.

    Slažem se 1
    Ne slažem se 7
    • Ajde ne lazi, Rusija nikad nije koristila nista od navedenog.
      Koji to rat je Amerika dobila bez svojih ljudskih zrtava?

      Slažem se 7
      Ne slažem se 2
  6. Mujo od doboja slažem se s tobom,da je ruska komanda i vojska što se tiče taktike i načina,planiranja,procjene svojih i ukrajinskih snaga ostala još u dobu iz ww1.stekao sam dojam da rusi jednostavno ne znaju ratovati.osim potpuno izbrisati grad ili neko naselje sa lica zemlje udarajući iz svih raspoloživih sredstava,pa tek onda zauzeti neko mjesto.to nije ratno umijeće.

    Slažem se 1
    Ne slažem se 9
    • A Amerikanci znaju da ratuju?
      Amerikanci koji su koristili: atomske bombe, napalm, fosforne bombe i projektile sa osiromasenim uranijumom znaju da ratuju?
      A vi rvati samo znate da ubijate civile po logorima bas kao i vasi tutori Nemci.

      Slažem se 7
      Ne slažem se 2
  7. Rusi su 2022.g na temelju pogrešnih informacija i procjena o stanju i snazi OSU uvjerili putina da pokrene SVO uzimajući u obzir vojnu snagu ukrajine iz 2014 godine.Međutim 2022g.dočekala ih je neka sasvim druga vojska zahvaljući pomoći natoa,koji je obrazovao i obučio OSU po svojim doktrinama i standardima,što potvrđuje i činjenica da je rusija na zemlju te veličine plus 35 milijuna stanovnika poslala samo 200 tisuća vojnika umjesto 2 milijuna,koliko je bilo potrebno.Zbog toga sada putin nemože ni naprijed ni nazad,a nuklearne nesmije ispaliti.mislim da su se neki zalud nadali da će ruska armija broz izbiti duž cijelog dunava.

    Slažem se 1
    Ne slažem se 9
    • 2022. Nemacka je imala 30 sistema PVO Patriot.
      2025. Nemacka ima samo 6 sistema PVO Patriot.
      Gde je nestalo tih 24 sistema kod Nemaca?
      A Ukrajina kmeci Zapadu- dajte nam jos Patiota, nemamo cime da se branimo.
      A Rusi jos nisu ni poceli da ratuju.

      Slažem se 7
      Ne slažem se 1
  8. Dzaba im kada ga ne smiju koristiti. Eno u Ukrajini im pjesaci i oklop ginu ko muhe od jeftinih dronova.

    Slažem se 3
    Ne slažem se 15
    • Ako Rusi u Ukrajini ginu k’o muhe, sta reci za poginule ukre kad je odnos za razmenu mrtvih vojnika 1 (Rus) : 10 (ukra).
      P.S.
      Ma ko li je onda kod ukra sahranjen po onim ogromnim vojnim grobljima na milion i po grobova?
      Prazni grobovi?

      Slažem se 11
      Ne slažem se 2
      • Lazes opet masno po obicaju u sklopu kampanje dezinformacija u medijima Srbije, pobijeno je preko 1.200.000 vojnika Rusistana naspram 375.000 Ukra.
        Eno sa satelita se vide prepuna groblja u Rusistanu, a jos gadnije je da Ruje u mnogo slucajeva nece ni da preuzimaju tela svojih vojnika da ne bi placali naknade za smrt porodicama. Jad i beda, cemer i tuga, nakarada od drzave gde jedan covek radi sta hoce i nikome ni za sta ne odgovara !!!

        Slažem se 1
        Ne slažem se 5
        • Ok, daj mi tu geolokaciju na Googlu.
          Vidis, kod Rusa uopste ne postoje vojna groblja, a kod ukra jos kako postoje i nalaze se u okolini Kijeva, Odese, Harkova i Ljvova, a na YT se lako nadju njihovi video, snimci samo se treba ukucati: “ukraine military graveyards”.
          To sto si napisao zaparavo je precrtano sa ukra, a nisi pomislio da svako moze napisati u pretrazivacu: “razmena tela izmedju Rusije i Ukrajine” i moze licno videti da su hladnjace sa telima ukrajinskih vojnika u Rusiji ceo mesec cekale da se zeleni smiluje da ih preuzme.

    • Mujo Mujaga Mujice, pa zamisli da upotrebe. Jel ti dobro? Pokrepacemo svi kao otrovani pacovi. Nemamo mi drzavu od 12000 kilometara kao oni. Ovde ne 1200 km imas 15 saban drzava.
      Poklopi se usima i moli alaha da nas mimoidju.

      Slažem se 4
      Ne slažem se 2
    • Mujo od doboja slažem se s tobom,da je ruska komanda i vojska što se tiče taktike i načina,planiranja,procjene svojih i ukrajinskih snaga ostala još u dobu iz ww1.stekao sam dojam da rusi jednostavno ne znaju ratovati.osim potpuno izbrisati grad ili neko naselje sa lica zemlje udarajući iz svih raspoloživih sredstava,pa tek onda zauzeti neko mjesto.to nije ratno umijeće.

      Slažem se 2
      Ne slažem se 8
  9. Putin se tu kvartao, jel komandovao. Kao ovaj nas AV AV AV
    Kada on ode, ode RF u 3pi materine. Jeljcin dolazi i neka im je Bog u pomoci svim tim ljudima sto zive u RF.
    A mi smo ga onda UGASILI.

    Slažem se 1
    Ne slažem se 0
    • Ajde, ne provaljuje se bre.
      Rusija postoji vise od 1000 godina i imala je kroz svoju istoriju jace vodje nego sto je Putin, a Evropa i USA nikad nisu imali losije vladare nego sto ih imaju danas.
      Mi smo ga ugasili i ovako i onako.

  10. Bravo Rusi!
    To se zove potpuno uspesno provedena vojna vezba, jer se zna odakle je bila lansirana raketa i kuda je doletela, a ne kao kod Amerikanaca- ispaljena nocu i boga pitaj kuda.

    Slažem se 12
    Ne slažem se 2
    • Pa narvno da se ne zna, ne znaju ni oni gde ce pasti. Kao ja da sam je pravio od secera i ispalio.
      Prof.Milinovic rece tek 2027.ce imati isproban hipetsonik. Znaci igraju se i eksprimentisu.

      Slažem se 3
      Ne slažem se 2
      • Amerikanci su imali pred ocima snimke sa poslednjih britanskih testiranja “Trident II” kad su te obe rakete pale u more nedaleko od podmornica.

        Slažem se 12
        Ne slažem se 2
        • Defekti se desavaju. Nema tu nista stopostotno. Za mene jedini relevantan komentar daje prof.Milinovic, ako on kaze da su te rakete dobre a kaze da jesu onda su dobre. Ne mogu parirati ruskim u brzini ali u preciznosti su premasile ruske za 300 posto.
          Trka je tu. Ovi teraju jedno ovi drugo i stizu se i prestizu.

          • Potrebna preciznost za nuklearnu raketu kojoj je zona porazavnanja nekoliko desetina km2?
            Stvarno?
            Defekti?
            Ne sme biti defekata pri lansiranju nuklearnog oruzja, valjda ne treba dopunski da objasnjavam da je to apsolutno samounistenje.

            Slažem se 8
            Ne slažem se 1

KOMENTARIŠI

Molimo unesite svoj kometar!
Ovde unesite svoje ime

Povezani članci

Najnovije objave